Osiedle Neonowe zlokalizowane jest w obrębie Starego Miasta, przy ulicy Katedralnej, w sercu Częstochowy, które aktualnie jest w fazie rewitalizacji. Na naszych oczach przekształca się w niezwykle atrakcyjną część miasta, nabierając świeżości, energii oraz ducha nowoczesności. Osiedle Neonowe swoją nietuzinkową architekturą wpisuje się w ten trend i daje przykład, jak można nadać nowe oblicze Staremu Miastu.
 
Firma Green Pack istnieje na rynku gospodarczym od 1990 roku, specjalizuje się w produkcji toreb papierowych, dystrybucji i promocji opakowań i artykułów jednorazowego użytku. Opierając się na doświadczeniu rynkowym, firma Green Pack rozwija i utrwala w świadomości użytkowników opakowań,że mogą one być nie tylko funkcjonalne i nowoczesne,ale i przyjazne środowisku.

Autoryzowany Dealer Ford. Frank-Cars Autoryzowany Dealer Forda, Częstochowa, ul. Jagiellońska 147, tel. 34 365 05 75

JAZZOWY WTOREK W KAMERALNEJ Z KOMEDĄ I MACIEJEM TUBISEM już 10 PAŹDZIERNIKA

Wtorek 10.10.2023, godz. 19.00 Sala kameralna

JAZZOWY WTOREK W KAMERALNEJ

 

 

 

 

MACIEJ TUBIS SOLO - KOMEDA: REFLECTIONS

 

Maciej Tubis – aktywny na scenie od lat, wykształcony klasycznie pianista, który swój unikalny styl wypracował poprzez autorskie kompozycje jako lider zespołu Tubis Trio, z którym zarejestrował cztery świetnie przyjęte przez krytykę i publiczność albumy. Muzyk poszukujący, niestroniący od nietypowych rozwiązań autorskich i aranżacyjnych. Zakochany w fortepianie, w pełni oddany wrażliwości jaką daje solowe obcowanie z tym instrumentem. Komeda: Refleftions to jego pierwszy solowy album w karierze.

 
Twórczość Komedy jest mi bardzo bliska od dawna, lecz punktem przełomowym była rozprawa doktorska na temat wpływu pianistyki klasycznej na estetykę improwizacji. Po obronie zostałem zaproszony do zagrania koncertu, który został niezwykle entuzjastycznie przyjęty i już wtedy zaczęły pojawiać się pytania o płytę – tak genezę projektu przybliża Maciej Tubis. Na albumie Komeda: Reflections, brzmienie fortepianu akustycznego zostało poszerzone o preparacje oraz syntetyzator analogowy. Dotychczasowe inspiracje pianisty minimalizmem zostały uzupełnione wpływami muzyki elektronicznej, filmowej i neoklasycznej. Głównym pierwiastkiem pozostaje improwizacja, która nie zaciera jednak melodyjności, fraz i tematów, tak charakterystycznych dla twórczości Krzysztofa Komedy. Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat powstało tak wiele różnych płyt z muzyką Komedy, że zwyczajnie bałem się, żeby nie stworzyć czegoś, co zostanie uznane za wtórne. Chodziło też o samą trudność wynikającą z solowej gry na fortepianie. Dużo łatwiej zagrać w zespole, nawet w duecie, niż zaprezentować się z programem solowym. Dlatego sięgnąłem po syntezatory i nie bałem się pracy produkcyjnej, czyli np. nagrywania wielu ścieżek fortepianu – kontynuuje pianista. Finalnie, w repertuarze albumu znalazło się miejsce dla legendarnej “Kołysanki Rosemary”, ale w zaskakująco śmiałej interpretacji. Ten, jak i kilka innych utworów („Nim wstanie dzień”, „Le Départ”) zostały poszerzone o dodatkowe instrumentarium. Całości nie brakuje oczywiście fortepianu solo („Moja ballada”, „Po katastrofie”) i swingujących motywów („Dwaj ludzie z szafą”). Komeda: Reflections to dojrzałe, oryginalne, a przy tym ujmująco intymne i szczere spojrzenie na twórczość nieodżałowanego artysty, który choć zakończył swoją karierę znacznie za wcześnie, to zostawił po sobie muzykę, która po latach wciąż potrafi zaskakiwać nowymi, interesującymi interpretacjami.

 

Tak krytycy opisują to nagranie:

•             „(...)powstał jeden z najbardziej interesujących albumów z kompozycjami Komedy w ostatnich latach. Maciej Tubis podszedł do interpretacji jego dzieł w sposób odważny, śmiało uwalniając się od kanonu ich odczytywania”. [Krzysztof Komorek - Donos kulturalny]

•             „(Tubis)... sprawił, że słucham jednego albumu bez końca, a nieczęsto mi się to zdarza, a także zaspokoił mój głód Komedy we współczesny, nieprzesadzonym wydaniu”. [Przemek Urbański - JazzSoul]

•             „Wyrafinowana elektronika przenosi ikoniczne tematy Komedy w inny wymiar, przydając im nowych, współczesnych znaczeń”. [Przemek Psikusa - Jazz Froum 10/11-2022]

•             „Żywiołowa gra Tubisa w niektórych utworach zapiera dech w piersiach (…) Tubis nie marnuje żadnego pomysłu, jego gra przykuwa uwagę od początku do końca”. [Paweł Ziemba - Polish-Jazz Blogspot]

•             „Znajdziemy tu instrumentalną wirtuozerią, uświadczymy odwagi łączenia akustycznego brzmienia z syntezatorami oraz usłyszymy wspaniałą, nieszablonową i przede wszystkim piękną muzykę, która bawi, odpręża i skłania do wielu refleksji”. [Maciej Janiszyn - Wyspa.fm]

•             „Wiele się nie spodziewałem, a dostałem komedowskie nagranie, powiedzmy, ostatniej pięciolatki, licząc od pamiętnego debiutu zespołu EABS”. [Adam Domagała - Z Dżezem Lżej]

•             „Repertuar Komedy jest u Macieja Tubisa probierzem elegancji, wrażliwości, subtelnej estetyki i niezwykle precyzyjniej elokwencji pianisty”. [Dionizy Piątkowski - Jazz.pl]

•             „Tych nastrojowych interpretacji najlepiej słucha się wieczorem”. [Marek Dusza - Magazyn Audio]

•             „Wprawdzie jego pierwszy solowy album przemyca znane z tria wątki rytmiczne, ale poza tym oferuje utwory, które na długo zapadają w pamięć, a czasem po prostu zachwycają”. [Geno Thackara - All About Jazz]

•             Najlepsza płyta 2022 roku: „Za udowodnienie, że można zagrać muzykę Komedy jakby się ją słyszało po raz pierwszy w życiu.”. [Maciej Nowotny - Polish-Jazz Blogspot]

Bilety: 50 zł do nabycia w kasie Filharmonii i na stronie www

 


Projekt materiałów graficznych: Dariusz Madejski/ Filharmonia Częstochowska


Kasa Filharmonii tel. 795 451 438
Impresariat Filharmonii tel. 34 324 18 54
Fanpage Filharmonii
www.facebook.com/FilharmoniaCzestochowska/
Kanał YouTube Filharmonii https://bit.ly/FilharmoniaCzestochowska_yt
Profil Instagramowy Filharmonii www.instagram.com/filharmonia.czestochowska/  
Więcej szczegółów oraz sprzedaż i rezerwacja biletów online na
www.filharmonia.com.pl