Firma Green Pack istnieje na rynku gospodarczym od 1990 roku, specjalizuje się w produkcji toreb papierowych, dystrybucji i promocji opakowań i artykułów jednorazowego użytku. Opierając się na doświadczeniu rynkowym, firma Green Pack rozwija i utrwala w świadomości użytkowników opakowań,że mogą one być nie tylko funkcjonalne i nowoczesne,ale i przyjazne środowisku.

Autoryzowany Dealer Ford. Frank-Cars Autoryzowany Dealer Forda, Częstochowa, ul. Jagiellońska 147, tel. 34 365 05 75

Filharmonia Częstochowska zaprasza w grudniu 2023

 Piątek 8.12.2023, godz. 19.00 Sala koncertowa

KRZESIMIR DĘBSKI JUBILEUSZ | KONCERT MUZYKI FILMOWEJ

 

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej

 

Krzesimir Dębski - dyrygent

Muzyka filmowa skomponowana przez Jubilata, który tego wieczoru będzie dyrygował Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej

Wybitny polski kompozytor, uznany dyrygent orkiestrowy, a także wirtuoz jazzowych skrzypiec i pianista. Poruszający się równie swobodnie w świecie jazzu, jak i muzyki klasycznej. Pracował niemal we wszystkich dziedzinach świata muzyki. Znany jest przede wszystkim z licznych i cieszących się dużą popularnością kompozycji muzyki filmowej. Sam artysta przekonuje, że muzyka klasyczna jest jego właściwą domeną. Prof. dr hab. Krzesimir Dębski jest wykładowcą kompozycji i aranżacji na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.

Urodził się 26 października 1953 r. w Wałbrzychu w rodzinie uchodźców z Wołynia. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku 6 lat w Kielcach w szkole muzycznej, której dyrektorem był jego ojciec. Liceum Muzyczne ukończył w Lublinie w klasie fortepianu z Koncertem fortepianowym nr 1 L. v. Beethovena i klasie skrzypiec z Koncertem e-moll F. Mendelssohna w 1972 roku. Następnie studiował kompozycję w Poznańskiej Akademii Muzycznej u Andrzeja Koszewskiego oraz dyrygenturę u Witolda Krzemieńskiego. Śpiewał w „Poznańskich Madrygalistach”. Grał, komponował i aranżował dla Orkiestry Polskiego Radia w Poznaniu. Jako muzyk uwielbianego przez publiczność „Kabaretu Tey” zagrał w prawie siedmiuset przedstawieniach. Młode lata zaczęły owocować licznymi sukcesami w jazzie i muzyce popularnej.

80% swojego czasu poświęca na twórczość, która jest polistylistyczną próbą syntezy szeroko pojętej muzyki współczesnej. Komponowanie to dla Krzesimira Dębskiego najważniejszy aspekt kariery muzycznej. Ma na koncie ponad 70 utworów symfonicznych i kameralnych. Napisał 2 symfonie z chórami, 4 koncerty fortepianowe i 3 skrzypcowe. Jego utwory były prezentowane na najpoważniejszych festiwalach muzycznych, co najważniejsze poświęconych nie tylko muzyce współczesnej, jak Luzern Festival czy Piano Spheres w Los Angeles, na festiwalach w Malmo, Brukseli i w Pasandenie, ale także w tak egzotycznych krajach, jak Meksyk, Indie, Korea. Należy podkreślić, że wykonywali je wielcy artyści, którzy nieczęsto dają się namówić na wykonawstwo nowej muzyki: Vadim Riepin, Jose Cura, Susan Svrcek, Daniel Stabrawa – solista II Koncertu skrzypcowego, Gilad Atzmon, „Cello Ansamble” Filharmoników Berlińskich oraz Solvguttene Chor z Oslo i solista III Koncertu skrzypcowego Konstanty Andrzej Kulka. Dębski jest laureatem wielu konkursów kompozytorskich, m. in.: Konkursu z okazji 25-lecia Festiwalu „Poznańska Wiosna Muzyczna” i nagrody Premiera za Twórczość dla Dzieci.

Skomponował także muzykę do ponad 100 filmów fabularnych i dokumentalnych m.in.: „Medium”, „Thomas Falconer”, „Kingsajz”, „Ogniem i mieczem”, „W Pustyni i w Puszczy”, „Tam i z powrotem”, „Stara Baśń”, „1920 Bitwa Warszawska”, „Wojna światów” (2020) i seriali telewizyjnych („Klan”, „Złotopolscy”, „Na dobre i na złe”, „Czułość i kłamstwa”, „Sfora”, „Na Wspólnej”, „Matki żony i kochanki”, „Ranczo”). W roku 2000 otrzymał nagrodę Fryderyk w kategorii „Kompozytor Roku” oraz nagrodę Międzynarodowej Akademii Filmowej „Philip Award” za muzykę do filmu „Ogniem i Mieczem”. W 2001 na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Pyrgos (Grecja) otrzymał nagrodę za muzykę do filmu „W Pustyni i w Puszczy”. Muzyka do filmu „Stara Baśń” została wyróżniona nagrodą czytelników czasopisma FILM „Złota Kaczka 2003”. W 2007 w USA serial TVP Andrzeja Maleszki „Magiczne drzewo” z muzyką Krzesimira Dębskiego otrzymał Emmy Award 2007 w kategorii filmów telewizyjnych i programów dla dzieci. Serial ten nagrodzony został także na Festiwalu Artiek (Ukraina).

W 2005 roku Krzesimir Dębski otrzymał zamówienie od hollywoodzkiej wytwórni LimeLight Films na skomponowanie nowej muzyki do 16 niemych filmów Charlie Chaplina z lat 1914 – 1917.

Wykładał kompozycję na warsztatach w Bilkent, Darmstadt, Salzau i San Diego.

Prowadził, komponował i aranżował koncerty z udziałem takich międzynarodowych gwiazd jak: Jose Carreras, Luciano Pavarotti, Placido Domingo, Jose Cura, Adam Makowicz, Canadian Brass, Vadim Riepin, Jean –Luc Ponty, Mark O’Connor, Regina Carter, John Blake i Nigel Kennedy, Brandford Marsalis, UB40, Cris DeBurgh, Garou, Keb ’Mo’.

Dyrygował niemal wszystkimi orkiestrami polskimi na czele z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Filharmonii Narodowej i NOSPR, a także Irish BBC Orchestra, Moscow Symphony, Guadalajara Symphony Orchestra (Meksyk), Orchestra Teatro Municipal Rio de Janeiro, Cyprus National Orchestra Leopolis Chamber Orchestra i Wind Orchestra Los Angeles oraz Sud-Westfunk Orchester, Novi Sad Radio Orkiestra, Santiago de Chile National Orchestra. Dyrygował muzyką dawną, klasyką (IX Symfonia L.V. Beethovena), Symfonie W.A. Mozarta, wielką symfoniką romantyczną, ale i muzyką baletową i operową. Dokonał też prawykonań i nagrań utworów m.in. L. Fossa, V. Krause, Oralndo Garcii oraz dokonał wielu nagrań muzyki filmowej zarówno własnej, a także innych kompozytorów – Jana A.P. Kaczmarka, St. Syrewicza, M. Lorenca i Alberto Iglesiasa.

Ogromna popularność zespołu String Connection na początku lat osiemdziesiątych sprawiła, że jako lider i solista zagrał blisko 1000 koncertów jazzowych w Europie i Ameryce. Już na młodego jazzmana sypały się liczne wyróżnienia: na festiwalu Jazz nad Odrą, Nagroda im. Komedy, Medal Młodej Sztuki. Nagrywał swoje pierwsze płyty z Kwintetem K. Jonkisza i zespołem Nasza Basia Kochana. Po występie na Jazz Jamboree 80 został po raz pierwszy zaproszony przez słynnego promotora J. E. Berendta do udziału w festiwalu New Jazz Meeting w Baden-Baden. Tam też nagrał pierwszą płytę w międzynarodowej, gwiazdorskiej obsadzie, między innymi z Wolfgangiem Daunerem, Didierem Lockwoodem, Trilokiem Gurtu i Charlie Mariano. Laureat I Nagrody Europejskiego Konkursu Jazzowego w Hoeilaart w Belgii (1983) oraz Nagrody im. St. Wyspiańskiego (1985). W latach osiemdziesiątych w ankietach magazynu „Jazz Forum” wielokrotnie zdobywał tytuł „Najlepszego Muzyka”, „Najlepszego Kompozytora” oraz „Najlepszego Aranżera Roku”. W roku 1985 znalazł się na liście dziesięciu najlepszych skrzypków jazzowych amerykańskiego pisma „Down Beat”. Grał z czołowymi muzykami jazzowymi w Polsce i na świecie. Uczestniczył m.in. w festiwalach w Reno (USA), Getxo (Hiszpania), Paryżu, Helsinkach, Montrealu, Kongsbergu, Hamburgu, Baden-Baden, Budapeszcie, Leverkusen, Sibiu, Debreczynie, Bratysławie, Berlinie, Norymberdze, Hadze, Pradze, Kopenhadze, Le Mans, Londynie, Rio de Janeiro, Chicago, NY, (Carnegie Hall), Kairze, Moskwie. Nagrał ponad 60 albumów ze swoimi kompozycjami dla wielu wytwórni płytowych.

 

Bilety: 48 zł (normalny), 40 zł (ulgowy), 22 zł (UTW) do nabycia w kasie Filharmonii i na stronie www.filharmonia.com.p


Poniedziałek 11.12.2023, godz. 17.30 Sala koncertowa

SPOTKANIE AUTORSKIE Z SAMANTHĄ SHANNON

Gwiazda literatury fantastycznej odwiedzi Częstochowę!

 

 

 

Już 11 grudnia 2023 roku Częstochowę odwiedzi Samantha Shannon, brytyjska bestsellerowa autorka powieści fantastycznych, którą pokochali setki tysięcy polskich czytelników. Spotkanie odbędzie się w Filharmonii Częstochowskiej im. Bronisława Hubermana. Samantha Shannon podzieli się z uczestnikami swoimi przemyśleniami na temat twórczości, inspiracji i tajników pisarskich. Opowie również o kulisach powstawania „Dnia nastania nocy”, swojej najnowszej powieści, która jest epickim prequelem „Zakonu Drzewa Pomarańczy”. Po spotkaniu będzie można zdobyć autograf Autorki.

 

Samantha Shannon (ur. 1991 w Londynie) Zaczęła pisać w wieku piętnastu lat. W latach 2010–2013 studiowała angielską literaturę i literaturę powszechną w college’u Świętej Anny w Oxfordzie. W 2013 roku wydała Czas Żniw, pierwszą książkę z siedmiotomowej serii. Czas Żniw stał się bestsellerem w rankingu New York Timesa, Sunday Timesa i

Asian Age, a także został wybrany Książką Roku przez Daily Mail, Stylist i Huffington Post. Ponadto powieść nazwano jedną z najlepszych książek roku 2013 w serwisie Amazon. Czas Żniw został przetłumaczony na dwadzieścia osiem języków. Prawa do ekranizacji nabyła wytwórnia Imaginarium Studios i 20th Century Fox. W 2014 roku Samantha Shannon znalazła się na liście Evening Standard Power 1000. W 2019 r. nakładem Wydawnictwa SQN, na polskim rynku.

Spotkanie jest biletowane, a bilety do nabycia na SQNStore.pl


Wtorek 12.12.2023, godz. 19.00 Sala kameralna

JAZZOWY WTOREK W KAMERALNEJ | JAZZ BEATLES

 

 

 

 

IMIENOWSKI JAZZ SET: Bartosz Krzywda – fortepian, Michał Lasota – perkusja, Tomasz Imienowski - bas

 

Koncert promujący płytę „Jazz Side of Abbey Road” zabierze nas w podróż prosto do Liverpoolu. Usłyszymy cały przekrój utworów skomponowanych przez członków tej legendarnej grupy: Can't Buy Me Love, Hey Jude, Get Back, Let It Be, Michelle, Yesterday, Come Together i wiele innych znanych Wam przebojów. Powrót do największych hitów The Beatles jest niezapomnianym przeżyciem, ta muzyka niezmiennie inspiruje kolejne pokolenia muzyków jazzowych. Utwory z różnych albumów The Beatles zostaną zaprezentowane w niecodziennych, jazzowych interpretacjach, pokazujących doskonale znane tematy z zupełnie innej perspektywy. Tworząc i grając własne piosenki, zamiast polegać na profesjonalnych kompozytorach i muzykach sesyjnych, The Beatles zrewolucjonizowali muzykę pop i rock na początku lat 60-tych. Choć ich czas w świetle reflektorów był zbyt krótki - będąc na szczycie, rozwiązali się w 1970 roku - John Lennon, Paul McCartney, George Harrison i Ringo Starr zapoczątkowali nową erę muzyki.

 

Tomasz Imienowski - gitarzysta basowy, kompozytor. Z muzyką związany od dzieciństwa. Porusza się biegle we wszystkich stylach muzycznych, jednak najczęściej można go spotkać z piosenką autorską, ambitnymi projektami jazzowymi i bluesowymi. Na scenie pojawia się również z zespołem Krzysztofa Tyńca, zespołem Piramidy, Natalią Lubrano i projektami muzyki jazzowej. Współpracował z Teatrem Ateneum w Warszawie. Ceniony jest przede wszystkim za świetny "drive" i pracę sekcyjną. Został zaproszony do gościnnego występu na rejestrowanym i wydanym w 2012 roku koncertowym DVD Wojtka Pilichowskiego. Zagrał prawie tysiąc koncertów w całym kraju i za granicą (USA, Dania, Niemcy, Holandia, Francja, Łotwa, Litwa, Rosja, Szwajcaria, Chorwacja, Litwa, Czechy). Koncertował także w radiu i telewizji.

 

Bartosz Krzywda - pianista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny. Ukończył Liceum Muzyczne w Elblągu w klasie perkusji. Lider autorskich zespołów: Dream Power, Elefunk, Specjal Jazz Sextet, Krzywda, Trąba Deluks. Laureat: Nagroda Artystyczna Prezydenta Elbląga w 2009 roku, Artystyczne Wydarzenie Roku 2011 (płyta "Projekt Elbląg" ze Specjal Jazz Sextet). Autor muzyki do filmów i przedstawień teatralnych. Inicjator życia jazzowego w Elblągu. Kierownik muzyczny wielu muzycznych przedsięwzięć.

 

Michał Lasota - perkusista, absolwent wydziału jazzu Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od przeszło 15 lat aktywności zawodowej udzielał się w licznych projektach muzycznych u boku takich artystów jak Martyna Jakubowicz (koncerty w ramach promocji albumu 'Tylko Dylan', Katarzyna Groniec (koncerty promujące album 'Przypadki'), Mick Moss- Antimatter (trasa koncertowa 2011). Zaproszony przez producenta Marcina Borsa wziął udział w nagraniu debiutanckiego albumu Izy Lach 'Już czas'. W marcu 2012 roku rozpoczął współpracę z L.U.C.'iem w ramach promocji albumu 'Kostostumostów', a dziś udziela się m. in. w jego projekcie Rebel Babel. Ponadto współpracował z: Radek Bond Bednarz Eklektik Session, zespół Behavior, Krzysztof Żesławski Quartet (płyta Osiecka na jazzowo 2016), Mikromusic, Natalia Lubrano, Halina Frąckowiak, Leszek Cichoński, Daniel Bloom, Flying Vehicles, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu (ścieżka dźwiękowa ze spektaklu Frankenstein.) Od 2010 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni w takich spektaklach jak: Lalka, Chłopi czy Hair Spray.

 

Bilety: 60 zł do nabycia w kasie Filharmonii i na stronie www.filharmonia.com.p


Czwartek 14.12.2023, godz. 19.00 Sala kameralna
„ZAGRZMIAŁA, RUNĘŁA” CZWARTKOWY WIECZÓR Z CHÓREM

 

 

 

 

Chór Filharmonii Częstochowskiej Collegium Cantorum

Janusz Siadlak - dyrygent

 

Świąteczny program wypełnią najpiękniejsze kolędy i pastorałki.

Bilety: 48 zł (normalny), 40 zł (ulgowy), 25 zł (UTW) do nabycia w kasie Filharmonii i na stronie www.filharmonia.com.p


Piątek 15.12.2023, godz. 19.00 Sala koncertowa
JUBILEUSZ KRZYSZTOFA MEYERA

 

 

 

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej

Jan Kalinowski – wiolonczela

Marek Szlezer – fortepian

Adam Klocek - dyrygent

 

Krzysztof Meyer – Musica Concertante; Epitafium pamięci dzieci zamordowanych na wojnie w Ukrainie op. 139; Symfonia w stylu Mozarta op. 41

Wolfgang Amadeus Mozart - Symfonia nr 41 "Jowiszowa" C-dur KV 551

 

Krzysztof Meyer Urodzony 11 sierpnia 1943 roku w Krakowie, studiował kompozycje w krakowskiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej: początkowo w klasie Stanisława Wiechowicza, a po jego śmierci u Krzysztofa Pendereckiego. Już po trzech latach, w 1965 roku ukończył studia otrzymując dyplom z wyróżnieniem, zaś w roku następnym z takim samym rezultatem ukończył teorię muzyki. Studia w dziedzinie kompozycji i gry na fortepianie uzupełniał w Paryżu pod kierunkiem Nadii Boulanger w latach 1964, 1966 i 1968. W latach 1966-68 współpracował jako pianista z Zespołem MW2, koncertując w Polsce i większości krajów europejskich. Do dzisiaj uprawia pianistykę jako solista i kameralista, dając koncerty lub nagrywając płyty i to nie tylko z własną muzyką.

Natychmiast po ukończeniu studiów podjął działalność pedagogiczną. Nauczał początkowo w Akademii Muzycznej w Krakowie (1966-87), pełniąc również obowiązki prorektora tej uczelni (1972-75) oraz kierownika Katedry Teorii Muzyki (1975-87). Od 1987 roku jest profesorem kompozycji w Hochschule für Musik w Kolonii. Na temat muzyki współczesnej wykładał w wielu krajach (Austria, Brazylia, Francja, Niemcy, Szwajcaria, Wenezuela, były Związek Radziecki). W sezonie 1991/92 był composer-in-residence w Filharmonii Kolońskiej, a w 1996 – na festiwalu w Seattle.

Obok gry na fortepianie i pedagogiki Krzysztof Meyer zajmuje się również pisarstwem muzycznym. Jest autorem monografii Dymitra Szostakowicza (nowe wydanie: Paryż 1994, Bergisch Gladbach 1995, Amsterdam 1996, Madryt 1997, St. Petersburg 1998, Warszawa 1999), Witolda Lutosławskiego (razem z D. Gwizdalanką, Kraków 2003 i 2004), jak również kilkudziesięciu artykułów, głównie poświęconych muzyce współczesnej, a publikowanych w Polsce i za granicą. W latach 1971-89 był członkiem Zarządu Głównego Związku Kompozytorów Polskich, zaś w 1985-89 jego prezesem. Przez czternaście lat (1974-88) uczestniczył w pracach komisji programowej Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień".

Krzysztof Meyer za swoje utwory otrzymał wiele krajowych i międzynarodowych nagród: II nagrodę na krajowym Konkursie Mlodych ZKP (1966) za I Symfonię, I nagrodę na francuskim Konkursie Młodych (1966) za Pieśni do słów Szekspira, wyróżnienie i I nagrodę na Konkursie im. Grzegorza Fitelberga (1967, 1968) za II i III Symfonię, Grand Prix księcia Pierre de Monaco (1970) za operę Cyberiada, II nagrodę na Konkursie im. Artura Malawskiego (1972) za Koncert na obój, I nagrodę na Konkursie im. Karola Szymanowskiego (1974) za IV Symfonię , dwukrotne odznaczenie na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryzu (1970 za II Kwartet smyczkowy; 1976 za III Kwartet smyczkowy), Medal Rządu Brazylijskiego (1975), godność członka Akademie der Künste w Mannheimie. Ponadto otrzymał dwukrotnie Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki (1973, 1975), Złoty Krzyż Zasługi (1974), nagrodę im. Herdera (1984), Nagrodę Związku Kompozytorów Polskich (1992), nagrodę Fundacji im. A. Jurzykowskiego (1993), nagrodę im. Stamitza (1996), Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski (1997) oraz Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski (2003).

 

Bilety: 48 zł (normalny), 40 zł (ulgowy), 22 zł (UTW) do nabycia w kasie Filharmonii i na stronie www.filharmonia.com.p


Projekt materiałów graficznych: Dariusz Madejski/ Filharmonia Częstochowska


Kasa Filharmonii tel. 795 451 438
Impresariat Filharmonii tel. 34 324 18 54
Fanpage Filharmonii
www.facebook.com/FilharmoniaCzestochowska/
Kanał YouTube Filharmonii https://bit.ly/FilharmoniaCzestochowska_yt
Profil Instagramowy Filharmonii www.instagram.com/filharmonia.czestochowska/  
Więcej szczegółów oraz sprzedaż i rezerwacja biletów online na
www.filharmonia.com.pl